"Газпром" ретельно готувався до газової війни з Україною тоді, коли в Києві ще примарно сподівалися на мирне укладення газових контрактів. Москва всіляко наближувала конфлікт – інакше немає чим пояснити російську "гонку озброєнь" на інформаційному фронті, яка відбулася напередодні.
До початку активних бойових дій залишалося три тижні. Коли в розпалі були переговори Дубини і Міллера, коли ніхто не міг уявити масштаб майбутнього протистояння, 12 грудня 2008 року в США було зареєстровано сайт www.gazpromukrainefacts.com.
На цій інтернет-сторінці з початком кризи в стосунках між Києвом та Москвою оперативно викладаються матеріали, які відбивають офіційну позицію "Газпрому".
Очевидно, що сайт спрямований не на масового читача, а на західних експертів та журналістів – тут мінімум графіки, зате зручний виклад інформації: хронологія конфлікту або зрозуміла і, звичайно ж, некоректна по відношенню до України схема газопроводів з "перекритими" кранами.
Переклад англійською мовою документу, підписаного Україною, Росією та Єврокомісією для моніторингу газо-вимірювальних станцій, уже був розміщений на цьому сайті ще коли в Києві його було неможливо вицарапати з рук чиновників.
Як сказано в реєстраційних даних сайту, власником доменного імені www.gazpromukrainefacts.comє консалтингова компанія Stromberg Consulting.
Заснована ще в 1977 році, Stromberg в 2001 була повністю придбана міжнародним піар-агентством Ketchum, яке входить до світового холдингу Omnicom Group.
Зараз, як сказано на сайті Ketchum, компанія Stromberg обслуговує як власних клієнтів, так і клієнтів Ketchum.
Зокрема, людина, яка безпосередньо відповідала у Stromberg за реєстраціюантиукраїнського сайту, Чад Латц, водночас є старшим віце-президентом з інтерактивних стратегій у Ketchum.
Росіяни для компанії Ketchum є вигідними клієнтами. Між ними було укладено три контракти, і Ketchum офіційно зареєстрований в Мінюсті США як лобіст уряду РФ та компанії "Газпром-Експорт".
Згідно зі звітом американського Мінюсту про іноземних агентів, Ketchum Inc. отримала від газової компанії 1 мільйон 223 тисячі 468 доларів за шестимісячний період, який закінчився 30 листопада 2007 року.
Іншим великим підрядом Ketchum було створення сприятливого інформаційного фону для самміту Великої вісімки, який відбувся в 2006 році в Санкт-Петербурзі. За цією програмою Ketchum отримав майже 2 мільйони доларів.
Контракт Ketchum з "Газпром-Експорт" був зареєстрований у Мінюсті США 7 серпня 2007 року і на даний час він має позначку "діючий".
Загалом "Газпром" не шкодує грошей на те, щоб бути зрозумілим на Заході.
У базі Мінюсту США є ще один зареєстрований контракт – "Газпрому" з Gavin Anderson & Company. Ця компанія є "сестрою" Ketchum – вони обидві входять до піар-холдингу Omnicom Group. Цей контракт також має статус "діючий".
Скільки коштували послуги Ketchum у газовій війні з Україною, поки невідомо.
Звіт про гроші, отримані американськими лобістами і консультантами в 2008 році, буде оприлюднений Мінюстом наприкінці поточного року.
Українська влада протиставити цьому нічого не змогла. Хоча гроші на "формування позитивного іміджу України" традиційно, з року в рік, записуються до державного бюджету, однак результати їх засвоєння залишаються загадкою.
У 2009 на це заплановано 2 мільйони гривень, розпорядником яких є... Держагентство з інвестицій та інновацій під керівництвом чоловіка Віри Ульянченко Віктора Івченка.
|