Українські чиновники мають одну характерну рису – об’єднуватися під загрозою втрати матеріальних благ. Такий
приклад небаченої одностайності у період економічної кризи
продемонстрували члени Центрвиборчкому. Людей Віктора Ющенка, Юлії
Тимошенко і Віктора Януковича у цій установі об’єднала боротьба за
можливість продовжувати звиклий спосіб життя. До
"Української правди" потрапили два документи. Перший – це розпорядження
голови Центрвиборчкому Володимира Шаповала про оптимізацію видатків на
службовий транспорт "з метою економії бюджетних коштів". Другий – лист
членів ЦВК до Шаповала з вимогою не урізати їхні транспортні апетити. Відповідь на питання, що саме так обурило членів Центрвиборчкому, міститься у п. 3.1 розпорядження Шаповала: "Встановити місячний ліміт на пальне для персональних та закріплених службових автомобілів (членів ЦВК) – із розрахунку 3000 км". Цим же рішенням Шаповала встановлено, що поїздки за межі Києва "у
службових справах протягом робочого дня" члени комісії можуть
здійснювати лише з дозволу голови Центрвиборчкому, а "у позаробочий
час" – на підставі відрядження, за попереднім замовленням. Тобто місячний ліміт кілометражу для поїздок у межах столиці для члена ЦВК не може перевищувати 3000 кілометрів. Якщо
вважати, що службовим авто чиновник користується лише у робочі дні, то
виходить, що за одну добу рядовий член комісії може цілком законно
"накатати" по Києву до 130 кілометрів. У водія ця цифра викличе
чимало емоцій. Адже такий показник на спідометрі може з’явитися лише за
гіперактивної їзди з одного кінця Києва в інший. Робоче місце
членів ЦВК розташоване не в Ірпіні чи Боярці, а в самому центрі Києва,
на площі Лесі Українки. У період між виборчими кампаніями вони взагалі
зменшують свою активність. Приміром, щоб використати свій ліміт, член
ЦВК може цілий день кататися з Троєщини на Борщагівку, намотати три
кола по Окружній дорозі або двічі з'їздити в "Бориспіль" і назад. І зовсім складно уявити, що 130 кілометрів можна витратити лише за традиційним маршрутом "дім-робота" плюс поїздки по центру. Але
3 000 тисячі кілометрів на місяць чиновникам виявилося замало. У
період, коли навіть успішні фірми кардинально урізають "соціальні
пакети" співробітників, державні чиновники найвищого рангу з
Центрвиборчкому не захотіли відмовлятися від додаткових благ за рахунок
платників податків. Обурившись, що у них відібрали повний "безліміт", вони вирішили будь-що повернути його назад. У
листі на ім’я Шаповала від 1 грудня усі без винятку члени ЦВК
скаржаться на несправедливість і нагадують, що в своєму обслуговуванні
члени комісії прирівняні до міністрів.
Підписанти обурені, що "жодним актом Кабміну не встановлено
обмеження щодо транспортного обслуговування" членів уряду, які
"забезпечуються службовими автомобілями однаково – цілодобово, без
будь-якого ліміту пробігу". "Отже, встановлення будь-яких
обмежень щодо транспортного обслуговування членів Центральної виборчої
комісії не ґрунтується на жодному нормативно-правовому акті", -
заявляють члени ЦВК. Проте на слізний лист своїх підлеглих Шаповал не відреагував. За інформацією "Української правди", "бунт на кораблі" ініціював член ЦВК з квоти Януковича Олександр Шелестов
– колишній співробітник пожежної охорони, який заочно закінчив
"Правознавство" у Міжрегіональній академії управління персоналом, а
згодом став керівником юридичного департаменту Партії регіонів. Підписи
під зверненням поставили решта 13 членів, серед яких сестра
"регіоналки" Олени Лукаш Тетяна, донька адвоката Тимошенко Юлія Швець і
партнерка сина Раїси Богатирьової Тамара Астахова. Завзяття, з
яким посадовці Центрвиборчкому відбивали назад свої пільгу, може
пояснюватися їх молодими віком – одній членкині ЦВК 28 років (Юлія
Швець), декільком – по 33-35 (Шелестов, Охендовський, Магера,
Усенко-Чорна, Лукаш). Проте, не зважаючи на молодість, вони встигли призвичаїтися до життя за державний рахунок. P.S.
"Українська правда" звернулася по коментар до одного з підписантів
листа. На умовах анонімності він зізнався, що підписав звернення із
солідарності з колегами, хоча вважав би за доцільне просто збільшити
ліміт пробігу до 4 000 кілометрів на місяць для одного члена ЦВК. На
питання, чому він та його колеги обурилися обмеженням витрат на
автотранспорт, співрозмовник "Української правди" відповів: "Члени ЦВК
вважають себе поважними персонами і введення лімітів оцінюють як
посягання на їх окремий, незалежний статус". www.pravda.com.ua
|